Medische acupunctuur

Dr Liem heeft haar medische acupunctuur opleiding gevolgd in Engeland bij de BMAS – British Medical Acupuncture Association (www.medical-acupuncture.co.uk). Ze biedt cosmetische acupunctuur aan als een alternatief op botox en biedt medische acupunctuur behandelingen complementair aan de reguliere geneeskunde. Als erkende medische acupuncturist binnen de NAAV (Nederlandse Artsen Acupunctuur Vereniging) is ze actief geweest binnen het bestuur en wetenschappelijke commissie.

Ze boekt goede resultaten met medische acupunctuur behandelingen voor problemen zoals rugpijn, nekpijn, schouderpijn, tenniselleboog, ischias, osteo-arthritis van de knie, stress, weinig energie, angsten, depressies, opvliegers, menstruatiepijn etc. Daarnaast behandelt ze ook een grote groep van tinnitus (oorsuizen) patiënten.

Medische Acupunctuur is meer dan 2000 jaar oud en wordt al eeuwen gepraktiseerd als Chinese geneeskunde. In de traditionele (chinese) theorie denkt men dat het werkt op de energiekanalen in het lichaam (flow of body energy/ “chi”) en dat het energieblokkades en de circulatie kan verbeteren. Dr. Liem heeft moderne medische acupunctuur gestudeerd. Dit is gebasseerd op bewijzen dat acupunctuur werkt via het centraal zenuwstelsel en via het hormonaal systeem middels het doorgeven van signalen (b.v. om te ontspannen) en hormonen vrijmaakt. Het is bewezen dat acupunctuur endorphinen kan losmaken waardoor men na de behandeling zeer ontspannen kan voelen. Hierdoor werkt het ook goed als een vorm van stressbehandeling.

Bewijzen zijno.a. gepubliseerde door Prof Gary Deng (Memorial Sloan Kettering Cancer Centre, New York) en Prof P. Leung (Chinese University Hong Kong). Meer klinisch bewijs over de mechanismen in acupunctuur kan ook gevonden worden in de British Medical Acupuncture Society website onder “hot topics for acupuncture”.

Vrijwel alle ziektezorgverzekeraars vergoeden acupunctuurbehandelingen door NAAV-acupunctuurartsen vanuit hun aanvullende verzekeringen. Vraag uw verzekering naar hun voorwaarden en vergoedingen. Wilt u een behandeling inboeken dan hoeft u hiervoor geen verwijzing van uw huisarts te vragen. Voor meer informatie over welke medische acupunctuur behandelingen wij aanbieden, Klik hier.